Unicul serviciu pentru solutionarea conflictelor la locul de munca din Romania
Medierea conflictelor in organizatii – Curs deschis
"Ca un conflict sa se nasca trebuie sa existe cel putin 2 persoane."
Beneficii
- aprecierea nivelul de gravitate al conflictului;
- recunoasterea gradului de interdependenta dintre tine si colegul de servici;
- cunoasterea balantei puterii si riscului abuzului de putere;
- recunoasterea caracteristicilor colegului ce ar putea contraindica folosirea Medierii.
- identificarea a 2 tipuri de comportament, in cadrul unui studiu de caz sau al unui conflict propriu-zis, care ar putea obstructiona rezolvarea problemei si care ar putea descrie cum se pot elimina.
- identificarea a 5 elemente ce pot duce la constrangeri, in cadrul unui studiu de caz sau al unui conflict propriu-zis, urmand o metoda de intrerupere a ciclului care face problema dificil de rezolvat.
- initierea unui dialog cu colegul de servici pentru a rezolva conflictul existent.
- stabilirea termenilor care diminueaza conflictul si pe cei care sporesc cooperarea.
- descrie trasaturile necesare unui context favorabil unui dialog de succes.
- foloseste tehnici de concentrare a dialogului asupra problemei si incearca sa indepartezi obstacolele unei concluzii favorabile.
- foloseste cele 2 tehnici necesare pentru a depasi problema eu-impotriva-ta, noi-impotriva-problemei.
- recunoaste gesturile de conciliere care sunt naturale fiind atent la orice oportunitate de a rezolva conflictul.
Pasii procesului de mediere
- Pasul 1: Gaseste timp sa discuti - De ce 95% din problemele de comunicare raman nerezolvate si cum poate scadea acest procent.
- Pasul 2: Planificarea contextului - "unde-si-cand" sa discutati.
- Pasul 3: Discutia propriu-zisa - Trecerea de la "eu-impotriva-ta" la "noi-impotriva-problemei".
- Pasul 4: Incheierea unei intelegeri - Trei criterii de a incheia o intelegere care sa dureze.
Beneficii
- costul financiar al uni conflict va scadea cu 50%.
- frecventa conflictelor in organizatie va scadea cu cel putin 80%.
- masurarea costului conflictului din organizatia ta.
- obiceiurile contraindicate de comunicare intre 2 persoane si cum pot fi evitate.
- motivele surprinzatoare prin care aceasta metoda in 4 pasi are succes.
Pachetul pt cursanti
- Suport de curs pentru Modul 1 Conceptul de Conflict, ce sta la baza conflictului
- Suport de curs pentru Modul 2 Medierea Conflictelor in organizatii
- Suport de curs pentru Modul 3 Medierea Manageriala
- Cartea "Solutionarea Conflictelor", autor Daniel Dana, Ph. D